سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«تقاطع چهارسطحی آزادگان» بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال شرق کشور در مشهد، آماده بهره‌برداری | تکمیل ۲ پل در مسیر آزادراه مشهد به چناران

  • کد خبر: ۱۹۶۴۰۶
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
  • ۲۳
«تقاطع چهارسطحی آزادگان» بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال شرق کشور در مشهد، آماده بهره‌برداری | تکمیل ۲ پل در مسیر آزادراه مشهد به چناران
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از اتمام عملیات اجرایی بخش پایانی تقاطع چهارسطحی آزادگان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «عملیات اجرایی بخش پایانی آزادگان تمام شد.» این خبر را معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد تا با بهره‌برداری کامل از این پروژه، بزرگ‌ترین تقاطع شرق کشور به‌صورت کامل در اختیار شهروندان مشهدی قرار گیرد.

۶۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان

پوریا محمدیان با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم حمل‌ونقل شهری در شرق کشور است، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در میدان سابق نمایشگاه واقع شده، به پایان رسیده و درمجموع، اعتبار هزینه‌شده برای ساخت این پروژه مهم ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان در چند مرحله تکمیل شده و پس از اتمام هر مرحله از کار، پل‌ها، مسیر‌ها و چپ‌گرد‌ها برای تردد خودرو‌ها در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفته است، افزود: نخستین گام این تقاطع با بهره‌برداری از زیرگذر متصل‌کننده بولوار شهید برونسی به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، میدان هم‌سطح و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار شهید برونسی زیر بار ترافیکی رفت.

تکمیل ۲ پل در مسیر آزادراه مشهد به چناران

محمدیان ادامه داد: همچنین، مرحله دوم افتتاح این پروژه بزرگ شهری مشهد در نوروز ۱۴۰۱ با بهره‌برداری از چپ‌گرد متصل‌کننده آزادراه مشهد به چناران به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی بر‌می‌گردد. پس از آن، مدیریت شهری و پیمانکار این پروژه، عملیات ساخت دو پل اصلی این تقاطع را که قرار است مسیر آزادراهی مشهدچناران به بزرگراه امام‌علی (ع) و مسیر برعکس آن را به هم متصل کند، به‌صورت ویژه در دستورکار قرار دادند و حالا عملیات ساخت این بخش از پروژه به پایان رسیده است.

بنابر اعلام معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در جریان ساخت و تکمیل تقاطع آزادگان، برخی اقدامات جانبی هم وجود داشت که این اقدامات مانند فضای سبز اطراف، روشنایی، پیاده‌روسازی چهار سمت میدان و ایجاد مسیر دوچرخه و مسیر‌های انحرافی بوده است. همچنین، باتوجه‌به اینکه پل اصلی آماده و آسفالت و خط‌کشی آن هم انجام شده است، با تکمیل اقدامات جانبی، تقاطع چهارسطحی آزادگان به‌زودی به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این تقاطع شاهد، کاهش بار ترافیکی در مسیر‌های منتهی به غرب مشهد راه به‌دنبال دارد، گفت: باتوجه‌به حجم زیاد مراجعه شهروندان به نمایشگاه بین‌المللی در مناسبت‏‌ها و رویداد‌های فصلی، ساخت این تقاطع سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز آسان‌شدن رفت‌وآمد شده است.

ساخت تقاطع چهارسطحی در‌مساحت ۲۶۰ هزار مترمربع

محمدیان در ادامه به برخی مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار مترمربع مشتمل بر یازده دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجا‌ریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است.

وی ادامه داد: این تقاطع چهار سطح دارد که سطح منفی‌یک آن بولوار نمایشگاه را به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با طول ۲هزارو۶۰۰ متر و به‌صورت زیرگذر متصل می‌کند. همچنین، سطح همکف پروژه، یک میدان شامل دو عرشه، دو دوربرگردان و سه دستگاه پل روی رودخانه چهل‌بازه است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین، سطح مثبت‌یک این تقاطع شامل دو پل به‌طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام‌علی (ع) به بزرگراه مشهدچناران و برعکس است. در نهایت در سطح مثبت‌دو تقاطع چهارسطحی آزادگان دو دستگاه پل چپ‌گرد برای دسترسی از بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار نمایشگاه به‌طول ۱۴۰۰ متر و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه مشهدچناران به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به‌طول ۱۶۰۰ متر ایجاد شده است.

تسریع در فرایند‌ها با ساخت کارگاه تولید سگمنت

وی با اشاره به اینکه در جریان ساخت این تقاطع، ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است، افزود: ۱۴ هزار مترطول عملیات حفاری شمع، ۸ هزارو ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، پخش ۷۵ هزار تن آسفالت، ۳۸ هزار مترمکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تأمین روشنایی پروژه انجام شده است. همچنین، در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل‌بازه و عملیات ساخت کنارگذر‌های بزرگراه مشهدچناران نیز انجام شده است. محمدیان ادامه داد: در راستای تسهیل در اجرای پروژه و مدیریت ترافیکی شهر، کارخانه تولید قطعات سگمنت در مجاورت پروژه ساخته شد.

نصب مرتفع‌ترین دکل‌های برق کشور

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در جریان ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان ۵۳ معارض در محدوده پروژه وجود داشت که همه آن‌ها رفع شد، اظهار کرد: جابه‌جایی خطوط ۲۰ و ۱۳۲ کیلوولت برق و ساخت و نصب مرتفع‌ترین دکل‌های برق کشور با ارتفاع ۵۳ متر، تغییر مسیر لوله گاز چهار و هشت‌اینچی، جابه‌جایی تأسیسات آبی شامل خطوط لوله آب شرب، کشاورزی و مخازن ذخیره آب فضای سبز و جابه‌جایی ۲ هزارو ۵۰۰ اصله درخت، انتقال آب‌های سطحی به روش ثقلی به کانال چهل‌بازه با حفاری ششصد مترطول در عمق یازده‌متری از سطح زمین ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای رفع معارضات پروژه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
2
خدا قوت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
رانت فی مابین حذف بشه! فقط و فقط مردم ملاک اند و اینکه سالها از این فضا استفاده می کنند!
۱. چرا فرعی از سمت پل نمایشگاه به سمت میدان امام علی (علیه السلام) تیزه؟! بایستی ملایم باشه
۲. چرا میدان نمایشگاه اینقده کوچیکه! خیابون ها و وسیع درست کنید! گذشت زمانی که بین اقوام یک ماشین بیشتر نبود! بااینکار فقط با کوچک ترین توقف یک مسیر بسته میشه و یک مسیر فقط بازه!
مث گذشته چند مسیره باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
2
خیلی عالی
علی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
3
درود .
مسیر انتهای صد متری به میدان امام حسن چه موقع قرار است افتتاح شود،با وجود ترافیک های قابل توجه در این میدان و تکمیل شدن این پل ظاهرا شهرداری منتظر روز خاصی برای افتتاح است
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
4
این همه هزینه کردند ولی این پروژه نتوانسته ترافیک ورودی از سمت میدان مجیدیه را که قصد ورود به بزرگراه امام علی را دارند بشکنه. به نظر دو پل قوسی اشتباها احداث شده اند و بهتر بود یک پل قوسی از سمت میدان مجیدیه به سمت بزرگراه امام علی احداث میشد
احمد روموری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
3
ضمن عرض خسته نباشید به تمام مهندسین باید یاد آوری کنم که اولین پل مشهد زیر گذر راه آهن در ابتدای کوی طلاب درسال ۱۳۴۸ بود که روزنامه کیهان در صفحه یک تیتر زد اولین پل زیر گذر مشهد افتتاح شد .پیشرفت پروژه های شهری در کلان شهر مشهد باعث مسرت است و باید گفت خسته نباشید . ..احمد روموری کارشناس باز نشسته امور شهرداری‌ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
5
از شهرداری متشکریم
مسعود بذرفروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
1
درود خدا قوت ممنونم
حسین مصدق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
3
شهرداری مشهد متشکرم. از زحمات شبانه روزی مهندسان کارمندان کارگران حرفه ای که این مجموعه عظیم را به پایان رساندن. من به عنوان یک شهروند مشهدی به این پل بزرگ وزیبا افتخار میکنم. سپاسگزارم. انشاالله پروژهای عظیم و بزرگتری از شهرداری در مشهدببینیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
5
با سلام وخسته نباشید لطفا بزرگراه مشهد گلبهار را هم در دستور کار قرار دهید عمرمون توی این جاده تباه شد بسار جاده پر مشکلی هست وخسته کننده
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
۴۵ روز از تکمیل پروژه می گذره اما هنوز افتتاح نشده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
8
چون بالا شهر امکانات بهتر ولی اگر توی پایین شهر باشه هزاران سال طول میکشد پل جاده سیمان چند ساله با اون همه ترافیک مالیات از این جاده مکیرند بعد برای بالا شهر خرج می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
8
11
اصلا خوب نیست ،به چه دلیل درحال گسترش شهر مشهد به سمت غرب ان هستند؟
چرا دائما پروژه های بزرگ ، پل های سه وچهار سطحی ، خیابانهای عریض و....در قسمت غرب مشهد ایجاد میکنند؟ چرا به طور نامحسوس شهر ومردم شهر را از حرم‌امام رضا دور مینند؟
درگذشته های نه چندان دور حرم امام رضا تقریبا در مرکز شهر بود اما اکنون با این طرحها ، تقریبا در قسمت حاشیه نسبت به وسعت شهر ، قرار گرفته
چرا کسی در مورد این بی توجهی ها ،اقدامی نمیکند؟
در گذشته لپاز هر قسمت شهر که رد میشدی بالاخره ،در یکی از مسیرها ، چشم به گنبد امام هشتم میافتاد و همه سلامی وعرض ارادتی به امام داشتن ،اما امروزه شایدها بعضی افراد هفته ها هم از خیابانهای منتهی به حرم عبور نکنن چون گسترش شهر جوری شده که تعدادی خیابانها از حرم خیلی دور شده اند .
رضا حسینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
4
1
با عرض سلام و خسته نباشید . لطفا یک نگاهی به جاده سیمان هم بندازید . ترافیک سنگین و جاده باریک . پل قدیمی و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
3
کی افتتاح میشه ?
زودتر افتتاح کنین تا ترافیک دور میدون کم بشه
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
بادرود وخسته نباشید به کلیه دست اندرکاران بی ادعا شما این همه زحمت میکشین لطفاً به انتها طوس ۴۱ دقیقا جلوی تصفیه خانه پرکند آباد هم یک نظری بندازین واقعا خیلی افتضاحه هم از نظر بوی نامطبوعی وهم از نظر آسفالت به هر ارگانی هم تماس میگیریم میگن به ما مربوط نمیشه پس به کی مربوطه لطفاً رسیدگی کنین
ناشناس
Germany
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
دو تا لاین دیگه کم داره تا کاهش ترافیک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
سلام خسته نباشید خدمت همه عزیزان که سنگ تمام گذاشتند
بهروزمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
1
0
سلام .الان اون پلی که از سجادیه می‌ره به سمت میدون مجیدیه برا چی ساختن .اشتباهه..طرف ازخیابون مجیدیه بره سمت سجادیه دوباره بره روی پل برگرده به سمت مجیدیه .فهمیدین چی شد ..یعنی یه پلی ساختن دور قمری به سمت مسیر اولی خودت .ههههه...مهندسان عزیز بهتر بود از میدان مجیدیه که به سمت پل میریم یه پلی میزدین بره به سمت امام علی ...بله مهندس بابا مهنننندس
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
1
ضمن عرض سلام دونکته به نظر من جهت یاد آوری میگم اول اینکه بلوار وکیل آباد بسیار شلوغ و پر ترافیک شده در بیشتر ساعات بخصوص اوج اون غروب تا پاسی امشب نکته بعدی چرا استاندار وشهر دارمحترم پروژه مترو مشهد گلبهار رو در دستور کارهای عقب مونده مشهد را تمام نمیکنن که لااقل ترافیک سی کیلومتر اول جاده مشهد به قوچان یکمی تسهیل تر بشود متشکرم
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
2
درود بر مهندس محمدرضا کلایی گرامی که چنین پروژه رو استارت زد و در مدت بسیار کمی ۳ طبقه آن را ساخت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
3
0
نسبت به تهران کار مهمی انجام ندادن و شهردار و مهندسان شهرداری مشهد جهت اموزش و ارتقا باید بروند تهران اموزش ببینند مشهد از تهران ۵۰ سال عقب تر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
1
1
سلام ودرود به شهردار عزیز مشهد دست،مریزاد ان شاءالله پروژه بعد جاده چناران تا پارک ملت باشه،قرار،بود مترو افتتاح شه،هیچ خبری،نشد روزهای پنجشنبه وجمعه وتعطیلات،واقعا،شلوغ وپراذدحامه و تمام مسافرین شهرها و استان ها ازاون مسیر وارد مشهد میشن چند روستا ومحله بزرگ وکارخانجات وباغات اون منطقه است لطفا اون رو هم در دستور کار قرار بدید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->